Spalte kalorie jízdou na in-line bruslích Zpět na seznam článků

In-line bruslení je skvělý způsob, jak vyplnit svůj volný čas. Jde o volnočasovou aktivitu, která prospěje vašemu tělu i mysli. Máte nějaké in-line doma, ale už jste na nich dlouho nikam nevyrazili? Je čas vytáhnout je ze skříně a oprášit je, popř. se s tímto sportem seznámit.

Přečtěte si v následujícím článku, jaké jsou výhody tohoto sportu nebo jak si dokonce vytvořit svůj vlastní fitness program se zapojením kolečkových bruslí.

Hlavní výhody in-line bruslení

Je to vynikající činnost pro všechny, bez rozdílu věku či stavu kondice. Pokud na nich budete jezdit pravidelně, získáte mnoho důležitých přínosů pro vaše zdraví:

  • Zlepší se vaše výdrž, odolnost, pružnost, rovnováha, koordinace a svalová síla.
  • Zhubnete spalováním kalorií a vytvarujete si postavu.
  • Budete mít zdravé srdce.
  • Výhody pravidelného pohybu se odrazí i ve vaší psychice (tvorba endorfinů, větší energie, lepší soustředění atd.) a každodenních činnostech.

 

In-line bruslení vs. ostatní sporty

Možná se vám zdá, že na jízdě na kolečkových bruslích není nic extra, ale není tomu tak.

Co se týče anaerobních přínosů (anaerobní cvičení znamená podat vysoký výkon během krátké doby za nižšího přísunu kyslíku, jako např. při sprintu, rychlé jízdě na kole, posilování s činkami apod.), u in-line bruslení jsou vlastně ještě větší než třeba při běhu nebo cyklistice, protože se jedná o plynulý pohyb ze strany na stranu, který zapojuje přitahovače na vnitřní straně stehen a odtahovače na hýždích, tedy svaly, které při některých jiných druzích fitness neprocvičíte.

Mimo jiné se jedná o tzv. nízkonárazovou aktivitu, takže nenamáhá klouby, vazy a šlachy tak, jako např. běh. Lze ji provozovat s přáteli či se při ní jednoduše seznámit s dalšími lidmi, takže je vyšší pravděpodobnost, že vás nepřestane za chvíli bavit. Tím také zvýšíte efektivitu dalších výhod pro vaše zdraví.

Rady, jak zvýšit účinky in-line bruslení

  1. Až se budete na bruslích cítit jistí, zkoušejte různé (bezpečné) manévry pro lepší zapojení pánve, kyčlí, stehenních, břišních, ramenních a dalších svalů.
  2. Bruslete na hladkém povrchu a vyhýbejte se prudkým pohybům nebo náhlému zastavení. Vyvarujete se tak co nejmenšímu namáhání kloubů a zad.
  3. Před jízdou protáhněte svaly strečinkem pro lepší ohebnost a celkovou stabilitu.
  4. Jezděte v podřepu s pokrčenými koleny kvůli snadnějšímu udržení rovnováhy a zapojte pohyby převzaté z bruslení i do běžných každodenních činností.

In-line bruslení a spalování kalorií

Jízda na kolečkových bruslích je pochopitelně rovněž skvělý pomocník při hubnutí. Při bruslení klidným plynulým tempem spálíte minimálně 285 kalorií během 30 minut. Nejméně 450 kalorií spálíte během půl hodiny, když do jízdy zapojíte techniky intervalového tréninku (střídání intenzivního a pomalejšího tempa). Celkově nejvíce kalorií ztratíte při rychlé jízdě.

Naplánujte si vlastní fitness program se zapojením in-line bruslí

Není to vlastně nijak odlišné od jiných cvičebních a dietních plánů.

  • spočítejte si svůj energetický příjem a potřebný výdej
  • zhodnoťte svou fyzickou kondici
  • stanovte si cíle, kterých chcete dosáhnout
  • zvažte své časové možnosti
  • zapojte také jiné vhodné aktivity (např. silový trénink, cviky rozvíjející flexibilitu a rovnováhu)
  • domluvte se na společných projížďkách s přáteli
  • veďte si deník mapující váš pokrok

Co si přečíst dál?

Lži o hubnutí, kterým ženy věří

Také jste na internetu narazili na protichůdné informace o hubnutí a zdravém stravování? Pak nejste zdaleka jediní. Těchto publikovatelných mýtu existuje […]

  1. 1. Vyplníte formulář
  2. 2. Zavoláme Vám a potvrdíme termín první lekce
  3. 3. Přijdete si zacvičit

Všechny články Přečtěte si

Lži o hubnutí, kterým ženy věří

Také jste na internetu narazili na protichůdné informace o hubnutí a zdravém stravování? Pak nejste zdaleka jediní. Těchto publikovatelných mýtu existuje […]

Contours v médiích