vyzkoušejte týden zdarma

Kouzlo skoku přes švihadlo Zpět na seznam článků

Vzpomenete si, kdy jste naposledy skákali přes švihadlo? Tento druh pohybu je přitom velmi účinný v boji s nadbytečnými kilogramy.

Pokud chcete zhubnout a posílit celé vaše tělo, vyměňte švihadlo za váš běžný trénink a radujte se z výsledků, které na vás nenechají dlouho čekat.

Proč začít skákat?

Skákáním přes švihadlo zahřejete celé vaše tělo, zlepšíte krokovou techniku i koordinaci těla.

Při správném provedení skoků zatížíte švihadlem každý sval na vašem těle, posílíte kardiovaskulární systém, ramenní rotátory, zadní deltové svaly, předloktí, lýtka i střed těla.

Začněte pozvolna

Koupili jste si švihadlo a nevíte co s ním? Jednoduše neváhejte a začněte skákat. Buďte ovšem opatrní, skákejte pozvolna, dodržujte bezpečnostní zásady a doporučení.

Rada pro začátečníky

Patříte mezi začátečníky? Pak si zpočátku vystačíte s pomalejším provazovým švihadlem. Vhodný je pro vás měkčí povrch, díky kterému budete méně zatěžovat klouby a vazy. Dobu skákání pomalu prodlužujte a jednotlivé techniky (vejce, dvojskoky aj.) si postupně osvojujte.

Doporučení pro pokročilé

Řadíte se k pokročilým jedincům? V tom případě se vám vyplatí investovat do švihadla s tenkým ocelovým lankem. Skákáním přes švihadlo můžete doplnit náročnější silový trénink a dobu skákání přizpůsobit vašim potřebám a cílům.

Kvalitní obuv a pohodlné oblečení je i u této pohybové aktivity samozřejmostí.

Před samotným skákáním se vždy lehce rozehřejte a důkladně protáhněte. Na strečink nezapomínejte ani v závěru tréninku. Během skákání držte tělo vzpřímené a hlavu v prodloužení páteře.

Komu je švihadlo určené?

Skákání přes švihadlo není vhodné pro všechny.

Neskákejte přes švihadlo, pokud:

  • trpíte výraznou nadváhou či obezitou
  • máte problémy s klouby, vysokým krevním tlakem a kardiovaskulárním onemocněním
  • jste těhotná nebo krátce po porodu

Využít švihadlo k protahování však mohou všichni bez rozdílu věku, fyzické kondice i zdravotního stavu (nejedná-li se o vážné onemocnění, které by bránilo jakémukoli pohybu).

Co si přečíst dál?

Vliv emočního vypětí na redukci hmotnosti

Emoční vypětí, stres, úzkost nebo deprese ovlivňují tělesnou hmotnost. Někdo kvůli nim nechtěně hubne, jiný přibere. Přečtěte si v dnešním článku, jak psychická […]

Nejlepší péče o svalovou hmotu

Jak získat a udržet si svalovou hmotu? Ten nejúčinnější způsob Vám prozradíme v dnešním článku. Věnujte se posilování Pokud jste […]

  1. 1. Vyplníte formulář
  2. 2. Zavoláme Vám a potvrdíme termín první lekce
  3. 3. Přijdete si zacvičit

Všechny články Přečtěte si

Contours v médiích