Nákup „zdravých“ potravin – pozor na lákavé slogany a marketingové triky Zpět na seznam článků

Oddělení zdravé výživy dnes najdete téměř v každém supermarketu. Přesto je třeba číst etikety a k nákupu potravin přistupovat s rozumem. Pravdou je, že ne všechno, co se na první pohled tváří jako zdravé, zdravé je.

Zmatený zákazník, spokojený výrobce

Pravděpodobně už jste v obchodech narazili na výrobky označené štítkem „Fit“, „Fitness“ nebo „Active“. Možná vás při pohledu na ně napadlo, že půjde o zdravé produkty.

Odborník však ví, že toto pojmenování může být zavádějící. Takovéto označení výrobků totiž není v legislativě blíže definováno a velmi často jsou jimi potraviny s vysokým obsahem nasycených tuků a jednoduchých cukrů.

Podobně jsou na tom výrobky s nálepkou „Light“. U potravin s označením „Light“ došlo ke snížení některé živiny v porovnání se stejnou potravinou bez tohoto označení. Často jsou jimi označovány mléčné výrobky (jogurty, tvarohy, sýry) zbavené o část tuku, avšak obohacené o větší množství cukru.

Pro vás, zákazníky, z toho plyne jediné. Vždy dejte přednost neochuceným polotučným mléčným výrobkům, které nadbytek cukru neobsahují a svým složením prospívají vašemu zdraví.

Význam označení „bez přidaného cukru“

Kde není cukr, tam je šance, že jde o zdravý produkt? Není tomu tak. Takto označeny mohou být i výrobky, které sice přidaný cukr neobsahují, ale přirozeně se vyskytujícího mají nadbytek. Jsou jimi například ovocné i proteinové tyčinky, džusy, šťávy, müsli apod.

„Zdravé“ alternativy cukru

Cukr jako cukr, pořád je to cukr. Pokud tedy vyměníte bílý krystal za třtinový, kokosový, nebo třeba přírodní sirup, na vašem zdraví se tato záměna nijak pozitivně neprojeví.

Pravda o „DIA“ produktech

„DIA“ výrobky jsou v první řadě určené diabetikům, v jejichž jídelníčcích by mělo docházet k eliminaci jednoduchých cukrů a ztužených tuků.

Ve skutečnosti mohou být „DIA“ výrobky svým složením mnohem horší než jejich běžné varianty. Místo klasického cukru mohou obsahovat fruktózu, která je ve větším množství stejně nevhodná jako jakékoli jiné sladidlo. Mimo cukry v nich můžete najít i velké množství nekvalitních tuků a jiných zdraví škodlivých látek.

Co si přečíst dál?

Letní recepty z třešní

Třešně jsou symbolem léta, ale také elixírem pevného zdraví. Nutriční hodnoty mají ukázkové: 100 g třešní obsahuje jen cca 12 g […]

  1. 1. Vyplníte formulář
  2. 2. Zavoláme Vám a potvrdíme termín první lekce
  3. 3. Přijdete si zacvičit

Všechny články Přečtěte si

Contours v médiích