vyzkoušejte týden zdarma

Nejméně kalorické potraviny a jejich vliv na lidské zdraví Zpět na seznam článků

Chcete shodit přebytečná kila, a přesto se zdravě a chutně najíst?

Sáhněte po přírodních nízkokalorických potravinách, které obsahují nezanedbatelné množství vitaminů a minerálních látek. Mezi jejich další benefity patří skvělá chuť a široké využití v kuchyni.

Počty kalorií jsou uváděny v syrovém stavu.

Kapusta

(100 g 46 kcal)

Kapusta je neuvěřitelně výživná. Má vysoký obsah vitaminů a minerálních látek včetně vitaminu C, vápníku, antioxidantů a vlákniny. Není divu, že je součástí skoro každého seznamu tzv. superpotravin.

Je ideální do salátu či jako příloha k masu.

Šanci dejte také růžičkové kapustě (šálek vařených kapustiček má jen 56 kalorií).

Mrkev

(100 g 43 kcal)

S mrkví lze nakládat mnoha způsoby. Připravit ji můžete dušenou, vařenou, syrovou jako součást salátů či ji chroupat jen tak samotnou.

Mrkve jsou bohaté na vitamin A, C, E a K, draslík, vápník, hořčík a kyselinu listovou.

Podobně jsou na tom také rajčata (1 rajče 35 kcal, 5 cherry rajčátek 20 kcal).

Brokolice

(100 g 33 kcal)

Brokolice každému nechutná, což je velká škoda. Jde o zdravou potravinu bohatou na vitaminy C a A, vápník, mangan, draslík a vlákninu.

Připravit z ní můžete různá chutná jídla včetně polévek nebo placiček.

Špenát

(100 g listů 7 kcal)

Špenát je známý hlavně díky železu. Mezi příbuznou listovou zeleninu patří rukola a středomořský mangold.

Kuřecí prsa

(100 g 100 kcal)

Libová kuřecí prsa zbavená kůže jsou výborným zdrojem bílkovin, selenu, niacinu a kobalaminu (vitaminu B12 a B3).

Dobře uděláte, budete-li je podávat se zdravými a nízkokalorickými přílohami.

Treska

(100 g 100 kcal)

Treska není tak mastná jako jiné mořské ryby (losos, tuňák) a v porovnání s nimi má jemnější chuť a méně kalorií. Obsahuje B-vitaminy, selen a bílkoviny.

Z darů moře jsou skvělé i krevety (4 velké vařené kusy pouze 26 kalorií), keré obsahující B-vitaminy, selen, bílkoviny, měď a zinek.

Tresku přidejte do salátů nebo ji podávejte s omáčkou.

Grapefruit

(100 g 40 kcal)

V grapefruitu najdete B-vitaminy, vitamin C, sodík, draslík, vápník, fosfor, železo a hořčík.

Kromě nízkého množství kalorií má nahořklou chuť, která podporuje snižování chuti na sladké.

Jahody

(100 g 32 kcal)

Jahody jsou jedním z nejoblíbenějších druhů ovoce. Jsou zdrojem vitaminu C, vlákniny a draslíku.

Při redukční dietě je zkuste přidat třeba do ovesné kaše nebo nízkotučného jogurtu.

Vodní meloun

(100 g 32 kcal)

Vodní meloun obsahuje hlavně vodu, přesto je nabitý vitaminem A a C, draslíkem a dalšími minerálními látkami. Je výborným antioxidantem.

Ředkvičky

(1 ředkvička 1 kcal)

Ředkvičky svou pikantní chutí a křupavostí oživí každý salát, dip nebo třeba hummus.

Jsou bohaté na vitamin C, E, A, K a B6 a patří k nejméně kalorickým potravinám vůbec.

Houby

Houby patří mezi potraviny širokého využití. Jejich kalorické hodnoty se liší druh od druhu stejně jako živiny.

Najdete v nich vitamin D, B-vitaminy, různé minerální látky a vlákninu.

Co si přečíst dál?

  1. 1. Vyplníte formulář
  2. 2. Zavoláme Vám a potvrdíme termín první lekce
  3. 3. Přijdete si zacvičit

Všechny články Přečtěte si

Contours v médiích